Morsdag på en lördag?

Ja det måste väl fungera... För att passa in i lollos och mitt och även andras schema så tog vi en långsväng igår istället för idag. Så jag och lollo samt Zigge tog bilen rätt så tidgt till mina föräldrar där vi skulle få äta lite lunchmiddag. Mamma hade gjort någon köttgyta med ris till och det var så gott, sen hade hon bakat rabarberpaj till efterrätt så man var ju lagom stum i buken :P. Zigge sprang runt o njöt av friheten från kopplet, sprang ut o kissa och sen in igen. Märktes att han hade kul med.
Sen pratade jag lite med min far om digitalkameror för han har en lite "finare" kamera så jag fick låna den. Är jätte kul att ha den med o fotta lite då det blir så bra bilder. Sen så åkte vi genom skogarna och tog färjan över slätbaken till Lollos föräldrar. Och där var det väl som vanligt, Zigge sprang efter Wilma och luktade henne i baken hela tiden så hon blev irreterad. Men han fattade nog sen så då tog han varvet där med och luktade på ägorna i friheten. Inte lång efter så skulle vi äta och dom plockar fram värdens smörgåstårta. Herre gud tänkte jag skulle inte tagit den där andra biten rabarberpaj... Men men jag fick i mig två bitar och den var jätte god. Sen gick jag och fotograferade lite :) Sen så gick vi in och tog kvällsfika med en fin kaka som Lollos mor hade gjort, även jätte god den men man var ju fortfarande mätt så det blev ju bara en liten bit. Sen så åkte vi hemmåt så vi var väl hemma till 22:00 tror jag. Borta bra men hemma bäst :).
Lite sköna bilder från dagen!

Zigge Mops på äventyr

Systrarna Pettersson

Vackra Lollo <3

Mina älsklingar!

Hur gick fisketuren i Virlången då.....

Jo av rubrikens antydningar så gick det väl sådär måste jag säga... Jag nollade dagen (som vanligt) och Roger fick 3 och Björn 2. Men vi fick en hälig dag på sjön med mer hugg i båten än i sjön om ni förstår mig. :P men lite häliga bilder fick vi till iaf. :)

Dagens första och dagens största. Måste väl antyda att Roger hade viss olika kvalitet på sina fiskar... :P

Den var inte mycket större än wobblern inte...

Brors första, ca 1,8 kg och sen fick han en till som var något av en kämpe. Den var snäppet större, kanske 2,2 kg. Och dagens sista gick till roger och den var också av den lite mindre kalibern. Men vi hade en härlig dag med mycket skratt och fint väder i vänners sällskap. Tack för det!

Andra veckans roliga bilder

Ja jag måste ju försöka hålla igång denna bildserie eller vad tycker ni? vill ni se mera roliga bilder även i framtiden?
Denna veckas tema är iaf djur. Försök att inte säga allt för mycket ahhhh ;). Titta njut o skratta...

Sist men inte minst och väldigt sann bild med.

Äntligen helg :)

Ja nu är det helg och äntligen säger jag, är ledig på fredag men jag har redan jobbat mer än många kommer att göra under hela veckan :P. Idag ska jag nog bara slappa, är ensam hemma då lollo åkt till sina föräldrar och hjälper dom med staketbygget och zigge är hemma hos sin mamma. Ska förbereda lite inför morgondagen då jag ska ut  o fiska lite. Är riktigt fiskesugen och det blir ju inte bättre när man får fina MMS bilder av sina vänner på stora gäddor och gösar... Men i morgon så är det min tur... :D

2007 års största :)

Men i år så satsas det på större ;)

Mycket att tänka på!

Ja det känns nästan lite tungt just nu, har jobbat massor de sista dagarn, har beredskapen så jag var nog på jobbet mellan 15-16 timmar igår...
Sen det här med att man är uppsagd, sista ansökningsdagen är på torsdag så CV skrivningen har legat på topp och jag är faktiskt riktigt nöjd med mitt CV. Har ifs lakt ned mycket tid men jag är väldigt nöjd och det är det som är viktigast. Men det känns väldigt konstigt på jobbet, ryktet går ju att hälften av manskapet kommer att bli utbytta mot nya människor, känns jätte tråkigt för alla vill nog vara kvar så det är ju nästan "krig" om de platserna som finns.
Sen har vi ju flytten, ska bli jätte kul o komma ut på landet, längtar verkligen. Sen är ju zigge dålig, han går runt o haltar men vi vet inte vad som har hänt. Det är inte den vanliga zigge som kommer och hälsar en välkommen hem heller. Men det har hänt något väldigt kul :D:D:D men det kommer jag inte berätta vad.  ;)

Dax att väcka lollo :D.

Ja skulle väcka lollo så vi kommer upp och kan äta lite frukost o sådär, vem ligger då i min säng...

Bortskämda hund... egen säng och tempurkudde :P Jag får väl ta soffan i framtiden då :P

Vad kommer hända idag...

Ja det är väl ingen som vet. Men det planerade är iaf att jag ska bli klar med mitt CV. Ja ni som inte vet det, jag är varslad till årets slut så nu måste alla där jag jobbar söka om sina jobb.... Sen så ska mina föräldrar komma och hälsa på lite :), jätte kul då dom inte är här så jätte ofta. Tror nog dom vill åka en sväng o kolla på huset där vi ska flytta med :). Så det är väl bara att försöka plocka upp lite och dammsuga upp zigges hår, han fäller något för j_vligt rent ut sakt, har aldrig sett värre faktiskt :P. Behöver ju lätt dammsuga varje dag igentligen men vem orkar det. Bara att hoppas han inte blir en kinesisk nakenhund :P.
Ha de gott och slappa så ni orkar med kommande vecka. :)

Besök på Ulfåsamöber

Ja idag så tog vi bilen för att titta på lite möbler, lagom när vi skulle åka så fick jag ett larm på en kylcentral som stannat på jobbet, jäkla typiskt eftersom jag har jouren... Men bättre nu än när vi är framme.
Det gick rätt så snabbt på jobbet så efter bar det iväg. Måste säga att de har jätte mycket snygga möbler, Vi var väl där för att kolla lite på ett köksbord till våran nya lägenhet.
Vi/jag är sugna på ett massivt ekbord som är 6-sitsigt med tillhörande stolar. Dom hade jätte mycket snygga möbler men det kostar ju... Får väl räkna med från 8 lapp upp till ungefär 20 lapp.... får nog bli blocket :P. Dom hade ett bord som var i Indisk stil, ett träslag som både var väldigt ljust och väldigt mörkt i etapper. Verkligen AS snyggt.

gillar det skarpt ;)

Sen så hittade jag nog en av de skönaste fotöljerna som jag har suttigt i iaf. En gungstol med reklainer eller vad de heter...

Fasen så go :). Synd bara att den var lika stor som en vanlig 3-sits soffa :P.

Men om man har pengar så har dom jätte fina saker här.
Bye bye

Veckans Roliga bilder!

Idag tänkte jag bjuda på lite häftiga illutioner som inledning i denna bildserie...

Mycket nöje!

Saknar gammla fiskevatten!

Fiskade mycket förut i en sjö som heter Virlången. Men i dagens läge så är det ca 15 mil at åka tur och retur för att fiska så det blir ju tyvärr inte så ofta som man åker dit längre. Min ingifta farbror Roger fick ta över min båtplats där då jag känner att jag inte kommer åka dit och ha så stor koll på båten som jag önskar. Men min kusin och farbror har ju varigt ute där en del o fiskat och de verkar ha haft ett bra fiske. Men igår så fick jag ett MMS på mobilen då Roger och hans pappa Bernt hade varigt ute och fiskat. Och vad sitter Bernt och håller i knät, jo en 9,5 kilo tung gädda... Ett JÄTTE stort grattis till dig Bernt :), helt klart en drömfisk att få. Man önskar ju att man bodde närmare så man kunde fiska i den sjön då jag har fiskat där ett par år och kan vattnet ganska bra... Men vem vet, kanske är ännu bättre fiskevatten i Ljungsjön bara man lär sig vattnet...

Tips om en startsida

Måste bara tipsa om en jätte bra startsida enligt mig iaf :P.

Ovan är adressen iaf. Man länkar upp dom sidorna man vill ha eller använder i vanliga fall och ju mer man använder sidan, ju mer pengar får man ge till en välgörande organisation. Jag själv ger pengarna till Världsnaturfonden. Sen finns väder direkt på sidan, aktuell tv-tablå, nyheter, googel, youtube, webbradio med mera med mera....

Kolla den och skriv sen vad ni tycker :)

Kom och köp kom och köp!

Har en sängram (180x200) till salu, obs inga skjutbanor till utan bara ramen, samt matchande sängbord till. Sen har jag en takfläkt med om någon är intresserad. finns en annons ute på blocket med bilder. Borden är redan sålda...

Staket byggar helg!

Ja som rubriken lyder så blev det staket bygge under helgen, var hos svärföräldrarna och byggde staket. Dom ska ha ett staket runt tomten så deras hund kan löpa fritt istället för att behöva vara kopplad hela tiden. Självklart så hjälper man ju till när ens hjälp önskas, mycket blev gjort men det är mycket kvar. Vi (svågern, jag och svärfar) byggde ca 100 meter staket, eller iaf stommen till staketet, det är mycket att tänka på när ankare ska slås i backen och allt ska bli rakt och jämnt på alla håll o kanter. Men det vi gjorde gjorde vi bra ;). Och de andra målade stommen till staketet. Mycket blev gjort där men det är mycket kvar att göra, är säkert flera helgers jobb kvar innan det är klart så vi får väl se när vi ska dit nästa gång o jobba :).

Smultronstället

Ja i fredags innan vi åkte ut till St:anna så stannade vi till på smultronstället och tog en varsin glass. Fint väder, mycket människor som var i rörelse, Slussvakterna som ska jobba i sommar hade fått sin standard utsyrsel, en gul skjorta och en blå flytväst. Känns som att våren snart börjar övergå till sommar, mycket skönt...

Träning både för krobb och själ!

Bestämde mig för att ta ett träningspass på kanalen igår och så fick det bli.
Lollo hade åkt till stan för att klippa och färga så jag tog min hobie cat kajak på min hemgjorda kärra och drog med den till kanalen.
Isättningen gick lätt och inom några minuter så var jag ute och guppade lite. Blev nog runt 6-7 kilometer som jag trampade runt, är riktigt sjönt att komma ut och bara njuta av naturen samtidigt som man tränar :).
 Väl hemma igen så var jag riktigt trött och ganska svettig så det blev bara att gå hem med kajaken igen och sen en dush och lite mys med Zigge i soffan inann lollo kom hem och vi åt lite gott.

Lite sköna träningsbilder ;)

Två tärnor som bildar VM på himlen :P

sådär, snart hemma igen (malforsbron)

Fisketur i Sibborpssjön

Ja det blev en tur iaf till sibborp fast det var olika faktorer som sa emot oss under veckan. Blåst, regn, golftävlingar var några av de faktorer som sa emot oss med det ordnade upp sig till söndag klockan 06:00 på morgonen. Jag åkte till martin för att möta upp honom och för att jag var den som har krok på min bil så jag kunde dra hans släpa med kanoten på.
Så 05:55 när bilen är lastad med fiskegrejer, kajak, släpa och kanot så kommer det ett mess från Mackan att han blev sen så vi skulle åka så länge utan han, ja ingen kommentar om det...

Men väl uppe vid sjön så var det nästan magiskt vackert, helt spegelblankt och massor med småfisk som vakade emot kanterna. Jag och Martin började att lasta av och förbereda oss för sjösättning av våra fiskefärdkoster... Martin väntade lite för hans syster son som också heter Martin skulle fiska med honom i kanoten. Men jag skyndade mig i illa kvikt för att försöka lura något stort från djupet.

Som sakt, massor med småfisk fanns det iaf.

Men fisket var trögt, inga napp över huvudtaget, inte förens Markus hade vaknat och fått på sig alla 75 lager kläder och kommit i vattnet, då är jag själv på andra sidan sjön och man hör bara ett glädje vrål så man har ju sina aningar vad som händer.....

Så jag trampar bort till honom och hjälper honom att landa en fin 2 kilos fisk som fick följa med mig hem till kollegans katt som var lite sugen :P.

Jätte kul, grattis Markus.
Vi andra hade det trögt, inte en fisk eller inte ens ett hugg fast vi var ute på sjön nån timma innan markus...

Vi provade allt och hade till och med koll på vatten temperaturen.....

Martin och Martin är det där föresten.
Men då så hände det plötsligt, en stöt på mitt spö och jag känner att det blev en lite tyngd på draget,
jag vevar upp och kollar och där är ju min första för dagen :S.

En j_vla mussla.......
jaja låssas som ingen ting och fortsätter. Men det är som sakt trögt, regnet börjar komma ned fast SMHI lovade sol och lite blåst. Jaja inget dåligt väder va?bara dåliga...
Men nu så äntligen känner jag en stöt och något som stretar emot lite. Äntligen ropar jag till Markus som sitter och guppar 100 meter bort. Och upp kommer det en gädda på ca 1,5-2 kilo, lite mindre än Markus gädda var den faktiskt,
men jag är glad ändå. :)

Årets första gädda. :)

Men sen är det trögt resten av dagen med. Markus får en liten till på ca halv kilot och sen en på ca 2 kilo. Jag själv får en mussla till som nog är den största jag sett iaf. Och Martin duon nollade dagen. Men som sakt det är ju viktigast att få komma ut lite säger ju dom som inte får någon fisk... :P eller hur Martin och Martin ;)

Och när vi skulle åka hem mot bilen igen så börjar det blåsa så Markus orkar inte paddla sin flytring mot vinden så jag får hämta honom och boksera han efter kajaken :). måste ha sett kul ut :).
Så jag fick testa kajaken i lite grövre sjö med, gick ju gäss iaf över sjön och kajaken var lika stabil för det, oavsett om det var motvind, medvind eller sidvind.
Ja så dagen slutade med 4 gäddor och två musslor.
Kan nog tyckas vara ett lite dåligt resultat men ack den som ger sig.

Sen lite sköna bilder från dagen.

Trötta markus

2 men in a boat
Two men in a kanadensare :P

Markus trött i benen så jag får agera bogserbåt...

Mussel experten, dock ingen pärla i denna heller :P

Markus gädda ifs men kul ändå :)

en kanon dag grabbar, det får vi göra om snart. bara mer och större fisk :D
nästa gång tar vi dom :)

byebye

Zigge mops, sovställningarnas mästare

Ja det ser ju inte direkt skönt ut för benen iaf...

Vad har hänt idag...

Jaha nu var man tillbaka igen till datorn. Denna dagen är som många andra dagar, fullspäckad men att igentligen så har inte mycket hänt...
Var och hämtade bilen på förmiddagen för det har stått på jobbet för lite rost lagning. Har sett att det börjar komma under listerna lite så det är ju bra att ta det innnan det blir allt för mycket.
Så den har fått stå i ett varmgarage så färgen skulle få torka lite snabbare. Men den här rostlagningen har ju stått mig dyrt...
Det började med att jag fick en metallflisa in i ögat fast att jag hade skyddsglasögon när jag slipade på bilen. Så det blev sjukhuset och operera bort den där och det är ju mindre behagligt kan jag ju nämna. Inte råga med att det gjode ont utan det gick ju på närmare 600 spän för att få ut den och för medicin.

Och igår när sista lagret lack hade stryckits på och jag skulle cykla hem så kom jordens j_vla regnskur.... Nu vet jag hur det är att cykla uppför ett vattenfall iaf :P.

Men nu är bilen iaf hemma och laddad med fiskekajaken på taket, imorgon så bär det av till Sibborp för att fiska gädda. Jag i kajaken, macke i flytring och martin i kanadensare, ska bli riktigt kul att se hur det kommer att gå :).

Annars så har dagen varigt lugn,  jag grillade lite kött och grönsaker förut och lollo gjorde en jätte god potatissallad så det blev en god lördagsmiddag, inte råga på det så hade lollo gjort en utsökt rabarberpaj till efterrät, så det blev en riktig festmåltid, tack så mycket gumman :).

Sen till dagens hiss då, lollo och jag såg ett ovanligt spår när vi satt och åt glass på en parkbänk idag.... Lyckos oss ;)

Vi tror att spåret är efter en liten daggmask :P:P:P

Hade =)

Nu är bennybrandman med i detta bloggar jippo.

Jaha som rubriken säger...

Man måste ju prova på lite och se om vad man tycker själv, är väl som en modern dagbok antar jag ska bli kul och se om der är någon som kommer följa mina rader här på sidan.

Jaha jag då! är 24 år och bor straxt utanför linköping med min sambo Lollo och en "låne" hund just nu(Zigge mops) :P. vill ni veta mer så är det bara att vänta, mer text kommer att komma.

Mycket kommer nog att handla om min vardag och om fiske som är en av mina stora passioner.

Hade gött!

Välkommen till min nya blogg!