Svamptur!

Jaha då var min sista förmiddag jobbad på cloetta. Känns jätteskönt, det märks att dom har lite problem att fylla igen min plats.... Det är mycket disskutioner... Så lite har man väl varigt till nytta iaf :P. Sen så har andra kollegor också jobb på g och det känns jättekul. Förstår ju dom med att dom bara vill bort. Sen efter jobbet så gick jag en sväng till skogen coh hittade ett kanon ställe, ett sådandär som man bara drömmer om, helt gult på ca en kvadratmeter :). tog nog nästan en kvart att plocka bara där :). Så efter en timma i skogen så vände jag hem igen. Och efter ca två timmars rensning så gick jag till grannarna med resten :P. orkade verkligen inte och sen så skulle vi ju en sväng till Markus med så var ju lite sena till det med. Så ca 4 liter rensat blev det, så en liter fick grannarna och sen blev det väl ca 1-1,5 liter förvält :). Fattar nästan inte hur jäkla mycket svamp det är i skogen. måste väl nästan vara ett rekordår, jag har ju plockat minst 3 liter svamp varje gång jag är ute och man ser ju nästan alltid andra som plockar svamp med. Och sen läste jag någon stans att bara typ 25% av alla kantareller hittas... Det är MÅNGA kantarellmackor som går till spillo :P.

Ja en obligatorisk sväng på marknaden i Ljungsbro blev det med, köpte lite korv :P. Chilikryddad vildsvinskorv som är så god :):):).  Sen köpte vi Pizza och gick till markus och käkade den, sen lite musik o sång och sen så åkte vi hem ganska snart, var jätte trött så både jag och lollo som hade hållt på hela dagen låg och sov vid halv elva igår... börjar nog bli gammla :P. Nää nu ska vi åka och gratta min mamma som fyllde år i veckan. Hittat en jätte fin precent som jag tror hon kommer att gilla. Men jag skriver inte vad då jag vet att hon sitter här ibland och läser... :P hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0