Gårdagens svamp promenad

MM fick med mig älsklingen så vi åkte och kollade lite så ca 6 liter plockade vi. Men man märker ju det att det minskar i skogen, det är bara mera och mera av den mörka taggsvampen, men är lite osäker på taggsvamp. Är det inte så att alla taggsvampar är ätliga men den ljusa är godast? någon som vet? för det verkar ju inte vara så många som plockar taggsvamp i skogen då det verkligen finns MASSOR av den. Det är väl att det är taggar på undersidan av svampen, då är det en taggsvamp, är det rätt eller fel? Skulle lätt kunna ha fyllt en ICA papperspåse igår med det när vi var ute i alla fall... Sen träffade vi en annan svampplockare i skogen som berättade om ett ställe så dit blir det väl någon dag med.

Idag så kommer far och mor en sväng på besök, ska eventuellt åka till marknaden i borensberg som jag inte kommer på vad den heter... Men det vet väl alla som läser min blogg iaf :P. Sen var väl tanken att man skulle börja lite med att putsa och täta fönstren här hemma. Får se om det blir ikväll eller i morgon.

Måste också berätta om mys Zigge Mops. Han har bott hos oss nu några dagar och när jag sitter med datorn så sitter jag i min fotölj och då duger inte soffan åt han. Då SKA han bara ligga mellen mina fötter på fotpallen... Inte så bekvämt men det är ju lite mysigt och han värmer ju bra :).

byebye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0